Vzduchové měchy

Vzduchové měchy

27.4.2023

Rozvíjející se kategorie vozidel se vzduchovými měchy způsobuje stále větší poptávku po jejich výměnách. První osobní vozidla s měchy byly Mercedesy S220 a E W211 okolo roku 2000, následovalo Audi, BMW atd. Narůstající počet těchto aut nastartoval také výrobu neorginálních měchů pro aftermarket. V dnešní době už i druhovýrobci umí vyrobit kvalitní měch. Už se nebojíme neorginálu. Čeho se naopak bojíme jsou neorginální tlumiče, které nelze repasovat. Samotné výměny měchů lze realizovat, ale daný měch musí být vyrobený přesně podle rozměrů daného typu. To je pak problém u historických vozidel, kdy nejsme schopni zajistit u velkovýrobců jeden či dva kusy.

Celý článek

Elektricky stavitelné tlumiče

Elektricky stavitelné tlumiče

8.4.2023

Kategorie elektricky stavitelných tlumičů se velice rozrůstá. Existují různé varianty řešení toho samého problému. Autobilky nazývají svá řešení různými zkratkami: CDC, IDS, DCC, FOUR-C, Flex-Ride, EDC apod. Princip nastavení tvrdosti tlumiče je prostý. Reguluje se průtok oleje v tlumiči dírkami s větším, či menším průměrem. Ventil je umístěn na boku tlumiče, nebo také uvnitř tlumiče. Jedná se o solenoidové ventily ve kterých se pohybuje pístek mezi dvěma polohami:sport/normal a nebo třemi polohami: sport/normal/comfort. Značka Audi také např. preferuje magnetické řízení tlumiče pomocí magnetoreologické kapaliny. Trendem poslední doby jsou tlumiče s průběžným nastavením trvrdosti podle momentálních podmínek a pro každé kolo zvlášť. Ale to už je na samostatnou kapitolu.

Celý článek

Rozdílnost tlumičů

Rozdílnost tlumičů

18.3.2023

Pokud se domníváte, že pro daný typ vozu, mají tlumiče od různých výrobců stejnou charakteristiku mýlíte se. Pokud chcete šetřit a nechcete kupovat originální tlumič, musíte pak počítat s jinou charakteristikou tlumiče. Pouze velcí značkoví výrobci se originální charakteristice přiblíží na témeř 90% až 100%. Producenti levných tlumičů mají uplně jiné charakteritiky od originálu. Rozdíly jsou např.: V šířce pístnic, objemu oleje, charakteristice oleje a z toho plynoucí jiné chovaní vozidla. Reklamovat se to samozřejmě nedá. Proto repasujeme zásadně originální tlumiče, díky čemuž se, alespoň blížíme původním jízdním charakteristikám nových tlumičů.

Celý článek

Testování tlumičů

Testování tlumičů

15.2.2023

Výsledky univerzálních testovacích stolic, kterými jsou vybaveny některé servisy je třeba brát z velkou rezervou. Tzv. "třepadla", bývají v různém technickém stavu, nejsou zkalibrována apod. Potom se může stát, že pokud navštívíte dvě různá pracoviště vysledky testů mohou zcela rozdílné. Také záleží na typu auta. Testovací stolice by měly pro správné porovnání obsahovat data od vyrobců o síle stlačení a roztažení nových tlumičů, tyto data ovšem žádné stolice neobsahují. Proto je výsledkem měření pouze míra houpání a doba zpoždění uvedení do klidu a jejich přepočtení softwarem do závěrečné grafické podoby. Proto se obecně a velmi zhruba dá říci, že co je nad 50% je dobré.

Celý článek

Kdy měnit tlumiče?

Kdy měnit tlumiče?

24.1.2023

Řada našich zákazníků se ptá: jak dlouho repasovaný tlumič vydrží? Toto není specifikováno a nedá se to určit. Záleží na tom kde auto jezdí a jak se s ním jezdí. Také neexistuje žádná hranice daná výrobcem, kdy tlumiče vyměnit. Nastávají různé situace, např.: Tlumič je těsný nevyteklý a klepe, bouchá, auto má nenormální jízdní vlastnosti. A nebo naopak, řidič nic necítí, jízda se mu zdá v pořádku a přitom je tlumič vyteklý a jsou nestandartně sjeté pneumatiky. Zpravidla okolo 200.000 km už auto vyžaduje vyměnit nejaký ten silentblok, či horní uložení tlumičů. Teprvé poté, pokud nenastane zlepšení, je dobré zaměřit se na tlumiče.

Celý článek

Provádíme opravy elektronicky nastavitelných tlumičů

Provádíme opravy elektronicky nastavitelných tlumičů

30.10.2022

Celou řadu tlumičů máme již předopravených na skladě. Pokud jej nemáme je třeba nás kontaktovat, zaslat Váš kus a počkat zhruba 14 dnů. Poté Vám tlumiče pošlete zpět na dobírku. Tímto způsobem opravujeme tlumiče od prvovýrobců jako např. Continental, Boge, Vibracoustic, BW, Monroe, Bilstein, Sachs.
Tito výrobci dodávají automobilkám elektricky ovládané tlumiče, které se v autech poté prodávají pod různými obchodními názvy systémů DCC (VW), IDS-Flex Ride (Opel), CCD (Ford), EDC (BMW), Airmatic /Mercedes/, Magnetic Ride (Audi).

Celý článek

Chceš opravit tlumič z auta?
Napiš jaký, nebo volej: 776 31 01 86

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním a uchováváním vámi poskytnutých osobních údajů společnosti Ivo David - aircarsystem.cz. Údaje nebudou zpřístupněny ani poskytnuty jiným subjektům. Máte právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, doplnění, blokování nebo likvidaci, jakož i další práva stanovená nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů.

na začátek stránky